tisdag 30 mars 2010

Vi är så trötta på sjukdom

Mitt i en budgetöverläggning satt jag när de ringde från förskolan och sa att Johanna är sjuk.
Igen.

Hon hade brinnande feber, mycket snor och slem och var rätt risig faktiskt.

I kväll har hon hostat och gråtit och någon gång mitt emellan när Ludde har babblat har hon tappert försökt sig på ett leende.

Nu ligger hon i sin säng och rosslar och andas så tungt så tungt.

Snoret är verkligen... slem. Ja slem. Och det övergår mitt förstånd att det kan få plats så mycket slem i det där lilla huvudet.

Och stackars Johanna har ju inte riktigt kläm på hur man gör när man hostar så det liksom bara fortsätter rossla.

Jag ligger i rätt stort skuld till sömnbanken den senaste veckan så jag känner mig inte heller så alert. Och inte blev det bättre när jag läste om Johannas kompis.

Nu kommer jag inte att sova en blund.

Inga kommentarer: