torsdag 25 mars 2010

Borta

En blogg som inte uppdateras dagligen är en dålig blogg.

Ursäkta!

Jag har helt enkelt haft så mycket att göra och inte funnit så mycket att skriva om så detta krypin har blivit lite undanskuffat, min ni kan ju alltid följa mina göromål här istället: www.s-info.se/helenebjorklund men ur ett annat perspektiv.

Nu är jag i Göteborg, i ett litet rött rum, utan vacker utsikt. Jag är här för att gå på Turistmässa men jag har så himla många andra arbetsuppgifter så jag kommer aldrig ur det här lilla rummet.

Min hemlängtan är svår. Det är den alltid. Jag är inte bra på att vara borta.

I natt snurrade jag i en främmande säng med en ovanlig kudde och frammanade doften av Johanna, hennes sovande ljud i en säng nära mig, hennes svettiga huvud där det röda håret lockar sig och små kringlor klistrar sig mot huden.

Det blir ändå inte enklare att somna.

Jag tycker det är dumt helt enkelt, att hon är där, och jag är här.
Men så är det just nu i alla fall.

Och nu måste jag jobba vidare så att jag kommer ur det här rummet...

Inga kommentarer: