söndag 20 april 2008

Bebisflickan

Vi visste ju att vi skulle få en pojke. Alla visste det.
Vi kallade magen för Assar.

Ut kom en liten flicka.
Hon sa inte ett ljud när hon kom.

Hon bara låg där, långt nere på min mage och tittade med stora ögon.
Barnmorskan ruggade henne med en handduk.

Jag frågade flera gånger; varför säger hon inget.
Det gick så fort, fick jag till svar, hon har inte hunnit med riktigt, hon är lite tagen.

Till sist pep hon lite.

Hon sög på bröstet men lika svagt och mjukt som hon lät.

Det kändes konstigt med en flicka.
Som om något blivit fel.

Vår flicka var 51 cm lång 3425 gram tung när hon föddes

och

Älskad från första stund










1 kommentar:

Anonym sa...

JAG visste att det skulle bli en flicka - en Snövit. Sist i raden och ackompanjerad av mina sju systersöner är hon alldeles perfekt!

Nu ska jag läsa din blogg. Kram från din mellanbror (favoritbror)