söndag 14 augusti 2011

Tack Telia!

Nu ska jag göra något ovanligt.

Jag ska hylla Telia.
Eller åtminstone ska jag hylla Martin (Sundberg?) på Telias support.

Jag är ingen gnällkärring jag minsann.

Idag fungerade inte internet i datorn.
Det fungerade igår, och alla dagar innan dess sedan vi bytte till Telia.
Men idag fungerade det inte.

Efter att ha försökt själv i nästan två timmar gav jag upp och ringde till Telia support, efter diverse tryckningar:

kl 13.16
Du har plats nummer 34 och väntetiden är beräknad till 12 minuter

kl 13.27 (11 minuter - som jag passade på att rensa bilder i datorn)
Hej och välkommen till Telia support du pratar med Martin (Sundberg?)!

Jag förklarade mitt problem.
Han bad mig kolla fasta telefonen (som jag ju ringde ifrån) och TVn.
Funkar utmärkt.
-Aha... då är det inget problem med internet för telefonen och TVn fungerar ju genom internet.
Å fan. Tur.

SupportMartin ringde upp mig på mobilen (om utifall att det skulle brytas på den fasta - bara det!) och sa gör lite så och lite si och lite sisådär.
Jag gjorde lydigt det han sa och han lät inte otålig en enda gång när jag trögade.

Och sen vips... så funkade det.

Och som plåster på såren fick jag tre månader gratis Spotify.

Tack Telia.
Så tar man hand om sina små obetydliga kunder.



1 kommentar:

Christoffer Svensson sa...

Hej!

Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice.

Jag vill bara skriva att det är jätteroligt att läsa ditt beröm och jag har skickat det vidare till Martin, som mycket riktigt heter Sundberg :)

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice