lördag 6 augusti 2011

Tack för inbjudan men jag har annat för mig



Den här satt på min bil när jag kom ut ur färgaffären tidigare idag.

-Tack för inbjudan men jag kommer inte i år. Jag var och lyssnade på dig i fjol och det var så fruktansvärt tråkigt. Visserligen delar vi inte ideologi eller värderingar eller har samma syn på det goda samhället. Men det är inte bara därför.
Jag kan uppskatta att lyssna på politiska motståndare om de är goda talare och säger spännande saker.
Men du var så fylld av hat i fjol, så negativ till precis allt, inte en enda gång sa du något positivt eller humoristiskt.
Inte en endaste gång visade du värme.
Bara kyla och hat och trist.
Idag målar jag altanen istället.
Du får säkert sällskap av många andra bittra människor som tror att deras egna misslyckanden blir mindre om det kommer hit färre flyktingar.
Men tack för inbjudan.

2 kommentarer:

Bellan sa...

Åh, jag har tänkt så mycket på det där. Hur jag ska hantera att bo i en kommun där tredje största parti (om jag minns rätt) är SD. Jag ser upp till dig. Det är inte många jag ser upp till på det viset, men så är det. Hur hanterar du det? Hur låter du det inte förgöra?
Nu vet jag att denna blogg handlar om fina Johanna, men jag kan inte låta bli om att be om lite handledning här.... Fin är hon din lilla kalastjej och vilken bra present! Häpp!// liteobstinat.blogspot.com

Heléne Björklund sa...

Åh SaraBella, vad glad jag blir för att du frågar (och vilken fin blogg du har). Alltså det här är en av byggstenarna i mitt politiska engagemang, själva fundamentet. Jag älskar ju min kommun, och de flesta av invånarna men jag vill så gärna försöka bidra till att höja oss ett litet snäpp. LIte mindre inskränkta. Lite mer öppna och toleranta. Men ja visst fan är det tålamodsprövande. Det här skulle jag kunna prata länge om... men nu är det morgon och dags att ge sig iväg. Men jag återkommer gärna. Välkommen tillbaka!