onsdag 31 augusti 2011

Aldrig mer Doctor Jones

I det här huset har vi god musiksmak.
God musiksmak.

Det enda negativa man kan påpeka apropå det vi lyssnar på är jämställdhetsperpspektivet.

Det är idel män och gubbar.

Johanna älskar musik och vill hela tiden att hennes lilla CD-spelare ska snurra på sitt rum.

Förstå mig rätt.
Jag missunnar inte henne det.

Men... av någon anledning har Tobias och Fredriks gamla skivor hamnat där inne.
Hits for Kids nr 2 och 5.
När kommer de ifrån, slutet av nittiotalet?
De borde begravas.

Hits for Kids skivorna är bra, tempot är lite mer pumpat och upphottat.
Det gillar Johanna.

Men jag skriker högt mot månen om jag tvingas höra mer på Aqua, Britney Spears, A-teens och Backstreet Boys.

Jag vill ha en Hits for Kids med följande innehåll:


1. I´m on fire – Bruce Springsteen
2. Med kroppen mot jorden – Lisa Ekdahl
3. Jole Blon – Gary U.S. Bonds
4. Ett av dom sätt – Peter LeMarc
5. Kärlekens tunga – September
6. (You´re The) Devil in disguise – Elvis Presley
7. Hur ska det gå – Melissa Horn
8. Like a rolling stone – Bob Dylan
9. Because the night – Patti Smith
10. Hallelujah – Jeff Buckley
11. If I were a carpenter – Johnny Cash
12. Evangeline – Ulf Lundell
13. So Cruel – U2
14. Hon kommer från främmande vidder – Lars Winnerbäck
15. Just another summer – Moneybrother


Jäpp, jag fixar en Spotify-lista, en alldeles egen till Johanna. Så att jag aldrig mer behöver höra Doctor Jones


Inga kommentarer: