tisdag 30 augusti 2011

Om kärlek

Ludde har pappa-vecka.

Men just ikväll är han här, tillfälligt.

Ludde var så liten när jag och hans pappa separerade,
han minns inte att vi någonsin bott ihop.
Det som är nu är det naturliga för honom.

Därför har han inte haft särskilt många frågor kring det där.
Mer än ibland... när han ser någon gammal bild,
eller hör en berättelse.
Han verkar närmast tycka det är lite komiskt.

Men idag kom frågan.
Som jag minns att jag så ofta själv undrade över som barn.
"Varför flyttade du och pappa"

Vi fick ett bra samtal om kärlek.
Min yngste son och jag.

Ludde har frågor av praktisk karaktär.
Hur han flyttade.
Om jag blev ensam.
Om möbler.

Jag öppnade min ytterst hemliga dagbok.
Och läste vad jag skrev.
Då.

Tre rader om dagen då din pappa flyttade ut.


Borta (20051105)
Han har tagit sina kläder
och sin Whiskey
Jag är ensam

Inga kommentarer: