torsdag 8 oktober 2009

Moneybrother

Jag fick biljetter till en konsert med Moneybrother när jag fyllde år.
Konserten var i kväll.

Som vanligt har jag haft en intensiv dag och satt i febrilt budgetarbete när jag mer eller mindre fick röva bort mig själv från mitt kontor då det var fem minuter kvar tills vi skulle åka.

Det blev direkt avfärd mot Kristianstad. Telefonkonferens i bilen.

Så ni förstår att uppladdningen inför spelningen var så där...

Vi åt i alla fall en bit mat och sen tog vi oss till en oansenlig plats som vi knappt kunde hitta; Nöjesmagazinet Scala

Det var en liten klubbspelning, inte alls mycket människor.
Många rutiga skjortor.
Det var tur, jag kunde känna mig "inne", jag hann inte byta om så min rutiga skjorta fick hänga med.

När vi chillade lite innan spelningen så fick jag syn på en saxofon som gick omkring intill en mössa. Sen såg jag kroppshållningen och noterade att den var påfallande lik Marcus Olsson.

När bandet radades upp så kikade jag på den där mössan och undrade ifall det inte var Marcus Olsson i alla fall, men han brukar ju inte gömma sig i en mössa.

Moneybrother öppnade med: "Killar, håll hårt i era flickvänner, Marcus Olsson är här!"

Det var en bra öppning, en spelning med Marcus på scen kan inte bli dålig.

Det blev den inte heller.

Det var förlösande och härligt med en intim klubbspelning.

Jan Rune stod intill oss. Bark alltså.
Han och hans unga hustru kramade om Marcus Olsson i en paus.

Vi fick lite Lundellsug.

Det var en himla bra spelning, alla måsten försvann under några timmar.

Men nu är jag hemma igen och budgetarbetet ropar...

Inga kommentarer: