fredag 9 oktober 2009

Kvinnor

I går träffade jag två modiga och duktiga kvinnor, läs mer om dem här:

BLT
Sydöstran

Vi fikade och samtalade om ett kvinnligt ledarskap, hur det fungerar i Sverige, Blekinge och i Sölvesborg. Om skattesystem och kommunalt självstyre och demokrati och politiskt samarbete och familj och tillgänglighet och mycket mycket mer.

I dag har jag suttit i budgetdiskussioner hela dagen och siffror passerar innanför mina ögonlock konstant.
Därför gäller det att hålla ögonen öppna.

Nu tänker jag nämligen försöka smita ifrån de där siffrorna och mailen och mobilen och tillgängligheten ett tag.

Nu ska jag gå och träffa några andra modiga och duktiga kvinnor.

Det är dags för tjejfest!
Det är banne mig på tiden.

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

AnnaJ sa...

Tjejfest?! Oj det har jag totalt missat. Sorry... men du vet mitt minne. ;-)

Heléne Björklund sa...

Darling, I missed You. Snart måste det vara vår tur.