lördag 31 oktober 2009

Johanna gillar inte förändringar

Johanna dricker aldrig något.
Det är ingen större risk att hon blir uttorkad eftersom hon sveper ett antal flaskor välling om dagen.

När hon var riktigt liten kunde man få i henne lite nyponsoppa, vatten eller annan dryck.

Hon kan inte dricka ur glas.

När jag nu häller dryck i flaskan (och jag har provat olika flaskor och olika nappar) så tvärvägrar hon så fort hon märker att det inte är välling.
Allt ska vara som vanligt.

Hopplösa unge.
Tips?

Den största konsekvensen av detta just nu är att hennes kiss luktar väldigt starkt, likt en gammal åldrings som inte får i sig tillräckligt med dryck.

Johanna gillar inte förändringar.

Nu har jag varit och köpt vällingnappar med skåra, istället för det pyttelilla hålet som fullkornsvällingen ska ta sig ur.

Jag tänkte att hon skulle slippa kämpa så mycket varje gång hon ska ha i sig vällingen.

Nu är det en pytteliten skillnad på denna napp jämfört med de andra, förutom att det är skåra då, den är lite lite annorlunda i formen.

Trots att hon nu är hungrig så vägrar hon dricka välling med denna napp.

Jag ska försöka vara ihärdig.
Alltså har hon nu fått lägga sig utan mat.

Hon äter väl när hon är tillräckligt hungrig (hoppas jag).
Tips?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Leila brukade inte gilla vatten så mycket men jag lurade henne medans hon sov..då kom jag med vattenflaskan och hon tog den eftersom hon trodde att det var saft eller välling....så brukade jag göra flera gånger per dag och natt...det funkade i alla fall för henne.

Kram

Emina och Leila

Heléne Björklund sa...

Ok, tack. Johanna är uppmärksam så jag tror inte det går men jag ska testa vid midnatt när hon ändå alltid vaknar.

AnnaJ sa...

Mixa en smarrig söt smoothie. Prova även med tunn tomtegröt, även den söt såklart.
Puss Johanna från Anna som kommer med en kudde till dig snart...fast inte mamma vill! ;)

Linda sa...

Kan inte annat än att tycka det är kul att läsa. Förstår om det inte är kul för dig, men dom är så lika!

Jag fick göra hålen större med hjälp av en kniv - då var det ju samma napp, fast stort hål.

Tyvärr ingen annan dryck än välling gick, men vatten kom så småningom och i helgen tog han till och med lillebrors juice och drack - jippi tyckte jag, får han ju i sig lite "frukt" iaf.

Heléne Björklund sa...

Puh... så om sju år kanske hon dricker nåt annat än välling då.