fredag 31 december 2010

Årets...

Det är nyårsafton och tidningarna är fyllda av årskavalkader av olika slag.

Jag måste förstås haka på.

Här kommer min "årets-lista":




Årets Semester: Amsterdam i januari, utan tvekan, trots den fantastiska charterresan vi gjorde alla sju i november så finns det inget som slår weekendresan vi gjorde, bara jag och M. Amsterdam i januari

Årets bästa kompis: Josefine! Åh vad jag saknar dig som förskolekompis till Johanna. Åh vad jag vill få tid att ringa till dig och undra om du kommer ihåg Johanna, om du vill komma hit och leka någon dag. Eller är du kanske för stor nu för att leka? Isåfall kan du få komma hit och passa Johanna, nu när du är stor skolflicka. Bästaste Josefine. Du är så saknad! Josefine

Årets kräksjuka: Hos oss i mars. Hela familjen slogs ut på några dagar, men varför blev inte M sjuk? Vi andra blev sjuka i följande ordning: Heléne; Johanna; Ludde; Fredde; Tobbe; Junie

Årets investering: Nytt köksbord. Äntligen fick jag ett bord där ingen familjemedlem behöver sitta på "kanten". Äntligen nytt köksbord - och som jag fann det!

Årets projekt: Att byta garderober. Det var ett misstag jag ångrar djupt. Projektet är fortfarande inte avslutat och nu känner jag att jag måste anlita dyra hantverkare för att få ett avslut. Garderoberna som aldrig blir klara.

Årets nostalgi: Slipping through my fingers. En tjugoåring, en artonåring och en skolstartspojk - på samma år. Vad hände med mina små gossebarn med runda fötter och mjukt hår?

Årets värsta: Ett brutet nyckelben. Skräcken jag upplevde det tysta ögonblicket då Johanna var tyst efter fallet i trappan. Bah.... Det här vill vi aldrig mer uppleva

Årets vallöfte: Sluta röka. Det är fortfarande en kamp varje dag. Och fortfarande lika plågsamt. Men nu efter tio veckor har jag i alla fall sparat 3'500 kronor. När jag blir pensionär ska jag få börja röka igen!

Årets sämsta val: Fyra år till med en borgerlig regering. Och med främlingsfientliga krafter i vårt svenska parlament. Så trist.

Årets flytt: Johanna fick äntligen eget rum. Då ville hon också sitta för sig själv och leka med sina saker. Och sova hela nätter. Johanna älskar sitt rum!

Årets energikick: Lanzarote! Alla sju familjemedlemmar samlade till frukost varje dag, parat med sol, värme och gott humör var precis vad jag behövde. Bildspel från Lanzarote

Årets mest motierade: Johanna! Som hon vill nu, hon vill gå, hon vill leka, hon vill sjunga, hon vill prata, hon vill mer mer mer. Johanna vill!

Tack för att ni följt mig och min familj i ännu ett år.

Gott Nytt År på er allihopa och jag hoppas att vi följs åt även 2011 och att ni fortsätter lämna små avtryck till mig bland kommentarerna.


Inga kommentarer: