fredag 17 december 2010

En ny tid

Det var inte halsböld. Det var ännu en halsfluss.

Idag är Johanna också hemma.
Hon var lite krasslig igår och ville bland annat inte äta.
Just nu satt jag här och frustrerade mig över saker som händer som jag inte kan påverka.
Men så hörde jag en liten späd men ändå stark röst -Ma-Ma! och när jag tittade mot henne så kom de omedelbart, blinkningarna (vinkningarna) med händerna, som betyder -Sjung för mig!
Och jag sjöng förstås.
Och försökte med välling igen. Men det vill hon verkligen inte ha.
Däremot ville hon ha vaniljyougurt. Tre små skålar.
Hon markerar nog att vällingtiden börjar ta slut.
En ny tid tar vid.
Det gäller att hänga med.

Och vem kan motstå en flicka med självlysande hår som flyger uppåt och som säger -Kom igen nu Mamma, nu äter vi yoggi och sjunger och kramas, det är lycka.


Och på den tredje halsflussdagen steg hon upp och bestämde sig. Nu får det vara nog med sjuka.