onsdag 15 december 2010

Sjuk

Jag är hemma idag och är sjuk. På riktigt sjuk. Jag har så ont i halsen så jag föredrar att saliven får rinna ut lite snyggt vid sidan av läppen istället för att svälja.

Jag har haft halsfluss massor av gånger, och alltid har den jävulska smärtan förenats med hög feber. Sådär så att man bara sover hela tiden.

Nu känner jag mig inte alls febrig. Det måste vara något annat än fluss. Kanske halsböld!? Läser olika berättelser om hur man måste snitta upp halsböld och låta varet rinna ut och hur man kräks av smaken av var i munnen och att såret måste vara öppet under lång tid och och och...

Fy fan. Det var nog bättre när man inte kunde googla så mycket hypokondri.

Jag har i alla fall fått en tid på vårdcentralen idag.

Som om vi har tid med detta... och tänk om Johanna får SÅ HÄR ont i halsen.

Inga kommentarer: