lördag 1 januari 2011

God fortsättning...

Så blev det den 1 januari 2011. Vi hade en trevlig kväll/natt/(morgon) igår. Det var faktiskt morgon när vi kom i säng här hemma och resten här sover än.

Nu kommer de flesta jag möter att säga "God Fortsättning". Det säger inte jag.

Inte för att jag är oartig eller ouppfostrad. Men jag förstår det bara inte. Gott nytt år säger jag ibland. Men aldrig God Fortsättning. Men någon enstaka gång säger jag faktiskt "Tack detsamma" till någon som säger God Fortsättning. Helt enkelt för att jag är allt för väluppfostrad för att låta bli.

Fyra av de fem barnen är här och sover djupt. Den femte pratade jag med innan vi la oss, han lät frisk och oskadd.

Nyårsafton är en orolig kväll där både kyla, alkohol och raketer samverkar på ett dåligt sätt.

Om jag hade haft något att säga till om i en regering, eller kanske i Bryssel. Då hade jag förbjudit försäljning av raketer utan licens. Och är det någon som undrar varför så rekommenderar jag att läsa det här: BLT

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år till hela familjen, önskar en trogen läsare.