tisdag 18 oktober 2011

Precis som Pernilla Wahlgren

Exakt klockan 01.22 inatt gav jag upp.



Då hade Johanna sparkat mig i ländryggen tillräckligt många gånger.

Med flit!



Det var så mysigt att ha henne nära, hon var så mjuk och gosig och varm.




Men precis när jag började komma i dvala så förbyttes hon till något ondskefullt.


Och sparkades.

Med flit.




Och jag som var sjuuuk och behövde sova gav upp.

Hon verkade minsann lika nöjd ändå.






Idag kom jag hem tidigt.

Alltså jag hämtade Ludde normal tid på fritids, 16.30



Sedan dess har jag varit HEMMA.


Förutom den stund då Ludde och jag TILLSAMMANS var på Konsum och handlade.

Så som goda mammor och husmödrar gör.



Sen bara gjorde jag sånt som husmödrar gör, det vill säga, slängde ihop en egen pesto - av sånt man har hemma...




Titta så imponerad min far är




...och sen slängde jag bara in en kyckling i ugnen och lite färsk pasta och parmesan till det...



...och sen när middagen var avdukad och diskad och allt var fint och städat och fluffigt, då spelade jag såklart spel med barnen.




För det är sånt som goda mammor gör.




Ärligt talat är det sånt som jag nästa aldrig gör, handla, laga mat, spela spel med barnen. Därför har det varit en ovanlig och fin eftermiddag-kväll.




Ludde har skrivit till sin älskade fd dagmamma som fyller år idag.


Han valde ett vykort med en häst på - och texten: Det var längesen vi sågs!





Och förresten så har jag köpt en ny fin ring idag.

Hos Glasanette





Inga kommentarer: