lördag 22 oktober 2011

En pojkjacka

Känner mig mycket nöjd.
Uträttade det jag skulle i stan, vare sig mer eller mindre (lite mer).

Jacka till Johanna - check
Strumpor till Johanna - check
Nagellack - check
Även tystnaden har ett slut + två andra böcker - check
rengöring till diskmaskinen - check

Bravo Heléne!

Men det är sannerligen inte lätt att hitta en jacka, till en liten flicka om man inte vill att den ska vara utstuderat flick eller pojk.

Jag är inte militiant i de här frågorna.
Johanna får ha rosa, rött och lila.
Och Ludde får ha blått, grönt och svart.

Men jag är trött på att tillverkarna av barnkläder tror att alla vill ha rosa jackor till sina småflickor. Helst ska det vara en tryckt prinsessa eller liknande på. Så att den absolut signalerar SMÅFLICKA!

DET vägrar jag.


Till slut hittade jag en grön. Med lila mössa och vantar blir det fint.
-Ehh... sa Tobias, är inte det en pojkjacka?
-Jo, sa jag, åtminstone hängde den på pojkavdelningen.




Och jag hittade boken jag sökte.
Och två till. Om familjen Kennedy.
Men först ska jag lära känna Ingrid Betancourt.
Som jag har längtat.



Det var väl några grejer till jag skulle hinna med idag har jag för mig...
Tvätt, plock, räkningar...

Får se hur det blir med det.

Nu ska jag göra lunch till mig själv och Johanna.
Det blir färsk pasta med hemmagjord pesto (IGEN!) och knaperstekt bacon.

Inga kommentarer: