måndag 10 oktober 2011

En sak till...

Vi har en diskussion här.

Jag irriterar mig på att möten med människor, alltså fysiska möten, bokstavligt fysiskt - som när man går igenom en dörröppning med en kaffekopp och får möte. Eller när man får möte av person med hund på strandpromenaden eller när som helst när man är gående och möter andra gående.

Då ska man hålla höger.
Menar jag.
Om alla bara fattade det så skulle många nästankrockar undvikas.

Mitt resesällskap säger att gående ska hålla vänster och att alla vet det utom jag och det är därför som jag så ofta nästankrockar.

Helt fel! Säger jag och blir jäkligt irriterad. När inte ens HAN vet.
Jo. Man går förstås till vänster om biltrafiken, på en trottoar helst.

Men om man får möte på den vänstra trottoaren (det kanske bara finns gångbana på ena sidan) då håller man höger.

Eller?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: