fredag 7 oktober 2011

Charter

Alltså vad det är konstigt att vara på semesteranläggning.

Det är 36 grader i skuggan och jag sitter inne och längtar efter den nordiska hösten.

Jag har äntligen tid att läsa böcker men jag orkar inte.

Grannarna ler fint mot mig varje gång de går förbi (och det är ofta) och jag kan inte bestämma mig för om jag ska vara mitt vanliga tjuriga jag och se trulig ut eller om jag ska le tillbaka och bjuda in dem på en drink och kortspel.

Igår blev jag utlåst på vår lilla altan i minst tio minuter som naturen har skapat mig med endast en minimal handduk, dessutom gul.

Jag äter och dricker all-inclusive och bryr mig föga om tallriksmodellen och andra kostråd.

Och vi äter i trashig klädsel, på restaurang.

Och som pricken över i blir vi underhållna av Lotta Engberg.

Det enda som är sig likt är att jag hatar Sverigedemokraternas propaganda lika mycket när jag sitter här och filosoferar och att jag är mycket ledsen för att Mona Sahlin inte blev Statsminister.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: