torsdag 25 februari 2010

Påminnelse till Johannas anhöriga

I dag tog jag en sportlovsförmiddag. Jag tog ledigt några timmar alltså. Det var bra.

Habiliteringen var på besök.
De var nöjda med Johannas utveckling och gav lite tips om hur vi kan fortsätta stödja henne och hennes små muskler.

De påminde också om att man skulle ha anmält sig till anhöriggruppen i går. Men vi fick ytterligare en chans att påminna våra anhöriga. Så det gör jag nu!

På vår (och några familjers till) begäran har habiliteringen i Karlshamn bjudit in till en anhöriggrupp.

Det är ni, Johannas anhöriga, och några få familjer till som fått inbjudan.

Vid två tillfällen, onsdagen den 10 mars och onsdagen den 17 mars kl 14.30-16.30, får ni möjlighet att träffa andra anhöriga till barn med samma typ av bekymmer som Johanna har.

"I gruppen ges tillfälle att träffa andra anhöriga i liknande situation för att utbyta tankar och erfarenheter"

Några har mailat mig och sagt att ni vill vara med, men jag har inte anmält någon. Här kommer uppgifter till er som vill anmäla er:

Kurator Bodil Abrahamsson, tel 0454 732177, mail: bodil.abrahamsson@ltblekinge.se
Specialpedaog Linda Dolck, tel 0454 732184, mail: linda.dolck@ltblekinge.se

Träffarna är på habiliteringen (sjukhuset) i Karlshamn.

1 kommentar:

Mamma/mormor sa...

Tack för påminnelsen! Jag har ringt till Bodil idag, och anmält mig/oss.