torsdag 4 februari 2010

Ett nytt ord: Pernilla

Johanna har precis upptäckt att hon kan göra ljud.
Det är häftigt.

Hon babblar på för fullt och är så nöjd med de olika ljuden.

Exempelvis kan hon nu säga Pernilla.

Vi har testat det många gånger och det funkar varje gång.


Testet går till så här:

Jag: Kan du säga Pernilla?
Johanna: Nan
Jag: Vad duktig du är, kan du säga det igen, Pernilla?
Johanna: Nan

Och för oss är det självklart.
Pernilla = Nan

För jag kallade min syster Pernilla för Nan när jag var liten.

Visst är hon duktig Johanna!

Nu har hon precis träffat en logoped och jag är övertygad om att hon blev imponerad av Johannas framsteg.

4 kommentarer:

Emina sa...

Plötsligt blev min dag så mycket bättre och det är tack vare dig lilla söta Johanna. Du är så duktigt och vi är så stolta över dig. Jag tror att nån gång i framtiden kommer du och Leila att träffas och berätta historier för varandra. Bamse kramar till Er båda tjejer.

Heléne Björklund sa...

Härligt! Både Johanna och hennes mamma längtar redan efter den träffen. Kram Heléne

Elin sa...

Vad duktig hon är! Vilken lycka. :)

Maria sa...

Det var roligt att höra:) Både att hon kommunicerar genom att säger ifrån och att hon härmar ord. Du får försaka lite nattsömn, det är det värt...Förresten,
om vi döpt dej till Mari-Pernill som VI ville en gång i tiden så kunde vi kallat dej Ma-nan Björklund nu, det är ganska unikt tror jag.
Puss Maria