onsdag 16 december 2009

Grattis Assar

här skrev jag för exakt ett år sedan.

Och för er som inte varit med från början kan jag då förtydliga att vi kallade bebisen i magen för Assar, när Johanna låg därinne och bubblade runt.

Det känns inte lika jävligt i dag. Bara ibland.

I går pratade vi mycket här hemma om hur det känns, och när det känns, och vi försökte oss också på lite varför-det känns. Vi undrade om Johanna någonsin är lika glad på sin förskola som hon är här hemma. Om hon blivit så trygg där.

I morse fick jag svar.

När jag lämnade Johanna kom samtidigt en av de femåriga pojkarna, han var högljudd och glad. Johannas ansikte sprack upp och hon struntade helt i sin mamma och skrattade så fint tillsammans med sin kompis.

Det var gott!

Grattis Assar på namnsdagen, jag har slutat drömma om dig, du finns knappt alls längre i vår familj. Bara som en diffus skugga ibland när jag tittar på ultraljudsbilder. Men det gör jag nästan aldrig.

Inga kommentarer: