torsdag 24 december 2009

God Jul

Det är efter midnatt. Då är det jul.

M sitter bredvid mig med en egen dator som blinkar "Fritidsresor".
Han försöker locka mig med en restresa, i morgon, planet går 07.50

Jag lämnar gärna julstressen.
Men inte NU.

Nu är ju allt färdigt. Äntligen.

Nu står granen grön och grann i stugan.
Skinkan står i ugnen och griljeras.
Jag har köpt alla (utom en) klappar och ägnat kvällen åt att slå in.

Det är förberedelserna, stressen, pressen, ångesten som jag vill bort ifrån.
Inte att skörda.

Men nån gång.

Nån gång ska jag lämna julen och sitta i en bar med stora fönster i New York och känna mig avslappnad och bara titta på andra människor som stressar omkring i snö med en gran och tunga kassar i armarna.

God Jul

1 kommentar:

Anna sa...

Först julotta i år. Sen tar vi NY later on... God Jul!

;)