lördag 7 februari 2009

Junie 7 år

I dag vaknade både Johanna och jag med feber.
Det blev väl vår tur helt enkelt.

Det ska visst hållas kalas här i dag så det här bäst att komma på fötter...

Jag har inte sovit många timmar i natt. Men det måste ha blivit sömn. För jag minns att jag drömt.

Jag drömde att Johanna var lite större än vad hon är, hon stod upp med lockigt hår och log. Och pratade. Många långa meningar samtidigt som hon skrattade hela tiden. Jag minns inte alla detaljer. Men jag utgår från att det var ungefär samma dröm som vanligt, som går ut på att allt är borta. Att blodprov har förväxlats.
Häck väck våt fläck
Borta

Jag har drömt annat också.
Men det är mer förvirrat, märkligt och sorgligt.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Hej,

Fin blogg du har. :)

Du har fått en "bloggutmaning" av mig. Anta den om du har tid och lust!

Läs mer: http://fredrikfoto.blogspot.com/2009/02/en-utmaning.html

/F

Mia sa...

Ja, dom där drömmarna kan vara jobbiga. Jag drömmer också att Victor pratar långa meningar och springer och går. Är sen sprittande glad när jag vaknar dom där få sekunderna innan man inser att det bara var en dröm... Kram!