lördag 14 februari 2009

Gamla spöken

Jag vaknade tidigt av en otäck dröm.
Gamla spöken dök upp och var elaka.

Nu har jag svårt att skaka av mig känslan jag vaknade i.
Det är lördag och ledig dag.

På min dagsplanering finns städning, tvättning och möjligen fönsterputsning.
Därefter ska jag tillåta mig att få vara sjuk. Och göra ingenting.
Jag har varit krasslig hela veckan men inte tyckt mig ha möjlighet att vara hemma och kurera mig.

Det är sportlov här.
Om jag hade fortsatt som lärare så kunde jag haft lov tillsammans med mina barn.
Nu inser jag att jag borde ha reserverat lediga dagar den här veckan som kommer. Så att jag kunde vara ledig, och så att Ludde kunde varit ledig.

Nu får jag dåligt samvete. Jag är för dålig på det där.
Det ligger fortfarande lite snö ute.
Vi borde vara ute och åka pulka.

Ludde är för övrigt fortfarande sjuk. En hel vecka med feber nu.

2 kommentarer:

Princess Abigail sa...

She's beautiful.

I love her little face.

She reminds me so much of my little Princess!

One year old soon! Doesn't time fly!!!!

Heléne Björklund sa...

Yes they are Beautiful!