onsdag 17 juni 2009

Håll käften gubbe annars mördar jag dig!

Jag har en liten gubbe på axeln
Det är en jobbig jävel

Han maler hela tiden
Ibland mer än annars

Det är otrevliga saker han säger

Tjat och grubbel och gnäll
Han försöker få mig låg

Nu tjatar han för fullt
Det låter ungefär så här:

Cyklarna måste lagas
Midsommar
Du bor i en svinstia
Ta bort getingboet

Måla gavlarna
Klipp häcken där bak
Klipp häcken där fram
Städa bilarna de är som mobila soptippar

Gör trevligt på altanen
Midsommar

Tvätta bilarna
Fixa gropen
Ogräset mellan plattorna - har du sett det?
Tvätta och stryk kläder nån gång för fan
Renovera

Fixa lacken på bil 2
Ränsa rännorna
Städa inne
Städa ute

Kolla lyktan fram på bil 1
Kolla lyktan bak på bil 2
Städa på vinden
Städa i garaget
Sköt om dina växter
Ägna mer tid åt dina barn
Putsa fönster
Köp ny soffa
Byt bil
Byt bil
Midsommar
Luka rabatterna
Har du sett hur dina fönster ser ut?
Få bort containern
Plantera blommor
Håll efter ditt hus!
Bygg till ett rum
Få ordning på utgifterna
Du är en dålig mor
Ska du inte ha några sommarblommor?
Tapetsera om
Bry dig om dina vänner!
Vattna
Hur ska du ha det till midsommar?

Jag försökte mörda honom i dag
Eller åtminstone få tyst på honom.

Jag bestämde mig för att sköta om hemmet.
Jag putsade två fönster... (ca 20 kvar)

Sen föll jag ihop i en liten hög.
Så låg jag kvar

Jag har fått kliande eksem i pannan
det är stressymptom

Och gubben han maler än...

2 kommentarer:

anneli sa...

Jag har också en sån där gubbe - hur många är de egentilgen?! De är såååå tröttsamma, men jag försöker ignorera honom för det mesta. Bra att du skriker lite åt honom... :))

Vi åker ner till Blekige om några veckor (v 29). Vore kul att få träffa er. Ringer och kollar om ni är hemma. Kramar Anneli o familjen

Heléne Björklund sa...

Oohh... vore JÄTTEKUL att träffas. Ring!!!