onsdag 17 juni 2009

Grillkväll på Slottsudden

Jag klev ur den där högen förstås.
Det gör jag alltid.

Ludde och jag åkte på grillkväll med dagmammorna.

Vädret var toppen!

Vi grillade korv, gick tipsrunda, lyssnade på fina barnsånger, hade dragkamp och dessutom ramlade Ludde i en nässelhög och blev alldeles förstörd i pannan, på benen och på armen.

Då skjutsade jag hem Ludde till sin pappa












Luddes svar på tipsfrågorna:

1. Vad åt Guldlock upp för de tre Björnarna?
PIZZA

2. Hur länge sov Törnrosa?
TVÅ TIMMAR

3. Vad heter gubben Pettssons katt?
FINDUS

4. En Rödluvandocka hängde vid frågan: Vad heter flickan som gick hem till mormor med en korg?
TÖRNROSA

5. Vad heter Pippis häst (Bild på Lilla Gubben)
VET EJ

6. Hur många är dvärgarna som Snövit bodde hos?
ÅTTA

7. Känn vad det är i lådan (Sticka in handen i läskig låda och känna på en leksaksmus)
GRIS


Det har varit en hård och ensam dag
Nu längtar jag efter att Johanna och hennes pappa ska komma hem

1 kommentar:

Mitt Nya Liv På Ön 2009 sa...

Hej! vilken fin dotter du har. Intressant att läsa om er resa med dottern genom livet.
Mvh M