söndag 24 maj 2009

SGIF - Älmeboda 5-0

I går var en intensiv dag.
Vi lämnade hemmet vid nio på morgonen.
UTAN frukost.
Det händer annars ALDRIG mig.
Så fort jag slår upp ögonen på morgonen så är jag vrålhungrig.
Det är i stort sett omöjligt att lämna hemmet utan frukost.
Men så fick det bli i går.

Vi hade representantskap med partiet.
Johanna och Junie var med hela tiden och de skötte sig exemplariskt.
Fina flickor.

Sen höll vi torgmöte.

Därefter åkte jag till Norje, till ett par som skulle vigas - jag är inte präst men kommunalråd och jag har vigselrätt. Det var trevligt. Fyrtio personer på festen.
De hade bett mig läsa en vers.
Jag tog chansen och valde en Lundell.
En av mina favoritlåtar "Här kommer hon".
Jag valde att läsa vissa delar av texten.
Den är fin och som gjord för ett sådant tillfälle.

De var rörda.
Jag med.
Jag hoppas de får ett långt och lyckligt liv tillsammans.

Sen åkte vi till Svarta Led.
SGIF vann med 5-0
FEM NOLL!!!

Yes.

Därefter gick vi direkt hem till goda vänner som bjöd på fantasisk mat.
Tre rätter.
Och god dryck.

Allt var finemang förutom att jag är så avundsjuk på deras fina trädgård.
Vi hade en god kväll.
Johanna somnade gott vid 23-tiden efter att ha varit på olika ställen,
utanför hemmet, sedan nio på morgonen.

Inga kommentarer: