torsdag 10 mars 2011

Fotbollsbilder

Våra barn har det ekonomiskt ganska väl förspänt.
De har de saker de behöver.
Men inte så många.

Det är väldigt sällan faktiskt som de får "saker".
Även om det tjatas en del.

Idag köpte jag fotbollsbilder och ett album till Ludde.
Något han pratat om dagligen den senaste tiden,
han har haft sju bilder som han fick vid barnkalaset.
Dessa bilder har han burit med sig,
nära hjärtat,
dag som natt.

Han blev så lycklig idag för dessa bilder.

Inget kunde gjort honom gladare, just idag, tror jag.

Det sista han sa, precis innan han somnade var: -Tack Mamma, tack för fotbollsbilderna och tack för fotbollsalbumet. Någon gång ska jag köpa precis vad du vill ha till dig. Jag ska nog köpa en ny dator till dig!

2 kommentarer:

Emina sa...

Nu fick jag tårar i ögonen. Så söt han är!

Tårtbilder sa...

Oj det var gulligt. Ibland behövs det inte så mycket...