lördag 18 juli 2009

Ystad eller inte

Det tog lite tid att återhämta sig efter onsdagens konsert.
Och då menar jag inte att det var en stor själslig upplevelse.

Jag tror att det var min sjuttonde konsert med Lundell, och jag tror - tyvärr - att det var den sämsta. Det bär emot att skriva så för jag vill ju vara positiv.

Ok. Det var en festivalspelning.
Jag gillar bättre spelningar på en vackert inramad plats, grönt gräs där man kan sitta på en filt med medhavd fika och få en totalupplevelse.

Men ändå...
Det som gör den här spelningen sämre än alla andra jag har sett var:

Längden (för kort)
Avsaknad av mellansnack
Oinspirerad artist (?)
Bandet kändes inte som ett band (som det gjorde i höstas och vintras)
Låtarna, jag hade verkligen sett fram emot en sommarspelning med alla hitsen som vi hardcorefans i vanliga fall inte vill höra...

Nog om det.
Ni ska veta att Lundell håller jäkligt hög klass så även om den hamnar som nummer sjutton av sjutton i min konsertlista så är det bra. Jäkligt bra.

Nu är dagens stora fråga - ska vi till Ystad?
Han spelar där i dag.
Det blir förmodligen bättre där, en spelning i det gröna.
Jag har varit inställd på det hela tiden men det som talar emot det är:

Vädret - ösregn
Biljettpriset
Att det inte kändes bra i onsdags

Men däremot så talar umgänget FÖR en Ystadstripp.
Där har vi många av våra kamrater som jag inte träffat på länge.

Fortsätter fundera en stund till...

Inga kommentarer: