tisdag 21 juli 2009

Bikt

Min fyraåring har sovit för lite.
Han fick vara uppe för länge i går och det är inte hans fel.

Det straffar sig direkt.

Min fyraåring behöver komma i säng vid 20-tiden. Då blir dagarna bäst.

I dag är han speedad och gnällig och allmänt jobbig.

För två timmar sen stod jag och stekte plättar. När Ludde gick förbi smällde han mig hårt i rumpan, inte för att han var arg på mig, nä bara för att han är speedad och jobbig.

Det gjorde förbannat ont och det gör faktiskt fortfarande ont.
Jag blev arg.

Och ni vet väl, att de som är neurlogiskt hyperaktiva (DAMP, ADHD mm),
egentligen är trötta. Inte pigga.
Det är därför de i extrema fall behandlas med centralstimulerande medicin (typ amfetamin), för att höja vakenheten.

Ja.
Just nu är Ludde jäkligt jobbig.
Trött helt enkelt.
Och därför är han hyperaktiv och det är jävligt jobbigt och det kommer att bli en jävligt jobbig dag. Om jag inte får honom till att sova en stund.

Usch vad jag blir trött på mig själv för att jag inte sa att han skulle lägga sig i tid i går.
Och usch vad det gör ont i rumpan.

Inga kommentarer: