fredag 30 januari 2009

Mannen som bestämmer ifall det ska regna

Johanna har varit med mig i Stadshuset i dag. Det har gått utmärkt. Hon har genomlidit sammanträde efter sammanträde, lika glad och nöjd som vanligt. Stadshuset är bra, där finns många roliga människor som pratar och pillar och gullar. Det gillar Johanna.

M är i Västerås.

Jag och mina två yngsta skippade matlagningen till förmån för hämtmat, det var ingen höjdare. Men det dämpade hungern.

Johanna ler stort. Hon är mer närvarande än någonsin och verkar just nu njuta av stunden.

Ludde just i skrivande stund:
-Mamma jag tycker om nyheterna.
-Vilka nyheter?
-De som är på TV. Den där mannen som bestämmer ifall det ska regna. Det tycker jag om att se.

Vi ska krypa ihop på soffan nu. Inte för att se på mannen som bestämmer ifall det ska regna. Men för att vila och, om vi håller oss vakna, titta på Skavlan och hans gäst Trondman.

Mats Trondman (professor i kultursociologi) är en klok man. Det är en av mina favoriter.
Missa inte det!

Jag hoppas jag kan hålla mig vaken...

Inga kommentarer: