söndag 25 januari 2009

Förändring

Jag började skriva den här bloggen för att jag var tvungen.
Jag var tvungen att sätta ord på och få ur mig allt som snurrade.


Och jag var tvungen att förmedla till er. Alla som undrar.


Nu är det annorlunda.

Ni som betyder något för oss vågar fråga, nu samtalar vi om Johanna och om oss och allt det svåra.


Det är inte jag som har ändrat mig, det är ni, jag har varit öppen hela tiden. Sedan hon föddes den 12 mars. Det har varit svårare för er. Kanske har den här bloggen hjälpt er att förstå. Och mig.

2 kommentarer:

Tellitlikeitis sa...

Hej Heléne och alla i din familj! Jag vet inte om jag fattade vad du menade i det här inlägget men jag ville bara säga att jag - och K - följer den här bloggen. Kanske inte dagligen men ofta och att jag/vi tänker på Dig och er alla OFTA.

Jättekram

/Ronnie

Heléne Björklund sa...

Hej på er, jag tänker på er lika ofta. Och tänker att snart. SNART. Ska jag in på Foten och röja runt. Men tiden rusar... =) Det jag menar är att nu vågar fler människor fråga mig öppet om Johanna. Många har läst på bloggen och vet en hel del. Det blir inte så läskigt då. Man vet att jag är öppen och då blir det lättare att fråga. KRAM!