tisdag 22 juli 2008

Johannadagen

Allt gick bra i Lund.
Vi kom dit, jag och Johanna, på söndagskvällen.

Hon fick ett landstingsbad.



Hon kändes lite orolig och var inte särskilt sugen på mat men somnade till slut gott i sin vagn.
Jag sov knappt en blund.

Jag var med när hon sövdes och försvann bort i från mig i medvetande. Men ett par timmar senare var hon vaken igen.

Vaken och arg. Vaken och hungrig.

Hon verkade inte ha ont. Sammantaget gick det väldigt bra.


På kvällen bestämde man sig för att skriva ut oss. Det kändes som en bonus.

Tills vi kom ut i parkeringhuset och hittade bilen med punkterat framdäck.

5 kommentarer:

Princess Abigail sa...

Hey little Princess, how very graceful you are! And it looks like you enjoyed your bath there! What a star! I so wish I could understand the Swedish text ... Mama is going to have to take emergency language classes to be able to tell me all about your adventures! Tell your Mama to send my Mama an email, that way they can chat about us, ok? Her email is alisonbernardkeene@live.fr
Take care Princess Johanna! You are lovely!
Abigail

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag läst igenom alla inlägg, känner igen mig!

Däremot så skrev du om en operation på huvudet. Vi såg en läkare från Göteborg på tv för några år sedan som opererade huvudet på barn som var ihopväxta, vilket man trodde om Filip först. Vi pratade med våran läkare som knäppte kort på Filip och skickade till honom (Lauritzen hette han) han tyckte då att man skulle avvakta till skolålder. Nu när vi är där så säger dom att det inte är aktuellt då huvudformen har ändrat sig jätte mycket från det att han var liten, undrar därför, varför ska Johanna opereras? Är det mest för utseendets skull eller medicinskt? Du kan svar i ett mail om du inte vill svara här.

Kommer följa din blogg, det var väldigt lätt att känna igen sig, jag både skratta och grina när jag läste. Kram Linda

Heléne Björklund sa...

Hej Linda, i Johannas fall är det medicinskt. Om det varit "enbart" för utseendets skull så hade vi själva fått avgöra om det skulle bli aktuellt. Vi är rätt glada, på sätt och vis, att vi slipper det etiska dilemmat. /Heléne

Anonym sa...

Hej igen!
Vi pratade om det där med op. på huvudet innan de sa att det inte blir. Hade vi fått välja hade vi valt. Vi resonerade som så att Filip kommer stöta på problem i sitt liv och kan man då underlätta det som syns direkt så hade vi valt att göra det.

Visade sidan för våran dotter idag, hon tyckte Johanna va jätte söt. Men tyckte det var lite konstigt att dom kunde vara så lika när dom inte ens var släkt:-)
/Linda

Heléne Björklund sa...

Hej igen Linda, tack för ditt mail. Jag återkommer i mail! /Heléne