söndag 18 september 2011

Läsinlärning

Vi pratar inte mer om matchen.

Men efter den, som vi inte pratar mer om, gick jag på möte med verkställande utskottet. När jag kom hem var Ludde här.

Äntligen!

Eftersom jag var på tjänsteresa i slutet av förra veckan har han varit några extra nätter hos sin pappa.

Stora, fina, duktiga Ludde.
Som nu säger emot och argumenterar och som frågar varför varför varför. Som vill veta varför saker blivit som de blivit och varför det regnar ibland och varför Johanna blivit sjuk och varför man inte får vara uppe så länge man vill.

Nu har han fått en läsebok i skolan.
Stolthet!

Nu har jag suttit med tredje sonen i ordningen och lästränat, det är lika fantastiskt varje gång när koden knäcks och bokstäver blir till ord.

VAL
SLAV
OLA
LA

Nu kan jag snart läsa själv, utbrister Ludde, då kan jag läsa mina böcker själv, det blir skönt för dig mamma.

Inga kommentarer: