torsdag 28 oktober 2010

Mellan natt och dag

Det har varit en makalöst bra dag!

I dag fick jag återigen uppleva särskolans enastående show: Mellan natt och dag!

Så här berättade SVT för ett par dagar sedan:




Det går inte att beskriva den positiva energi som sprids genom dessa elever och all berörd personal. Därför försöker jag inte ens.

Jag vill bara konstatera att de gör ett oerhört jobb och vi andra får bara sitta och njuta.

I dag fick jag den stora äran att överlämna en varsin röd ros till alla barn och ungdomar, till musikerna och till personalen. En röd ros kan symbolisera så mycket. Men den ger ändå inte lika mycket tillbaka som vi får av dem. Därför fick de också en gåva av Sölvesborgs kommun. En upplevelse-gåva. De ska få åka och se en show eller föreställning som de själva väljer, där de kan njuta av upplevelsen och få med sig inspiration för sitt fortsatta arbete. Jag hoppas det blir bra.

Det är så många som vill komma och se på särskolans show och jag tycker verkligen att de marknadsför Sölvesborgs kommuns kärnvärde: Värme, närhet, naturligt och engagemang på ett alldeles utmärkt sätt! Tack än en gång alla barn, ungdomar, musiker och personal!

Inga kommentarer: