söndag 3 oktober 2010

Vår lördagskväll

M ägnade timmar i köket för att förbereda en fantastisk måltid, jag vet faktiskt inte vad jag gjorde under tiden. Ingenting förmodligen.

Tyvärr finns inga bilder på de utsökta måltiderna men så här många glas fanns det framdukat.

Lagom till att den första rätten (av fem) serverades så blev Johanna gnällig. Gnället övergick till gråt och skrik som tog musten ur både henne och mig. Efter ett par timmar kom hela hennes maginnehåll upp. Jag vet inte om det var någon hastig släng av maginfluensa eller om det var badvattnet (innehållandes klor) som hon sörplade i sig när vi badade på eftermiddagen.

I natt var hon i alla fall väldigt het men i dag verkar hon vara som vanligt.

För övrigt tycker jag att Marit Paulsen var en ganska tradig gäst i Här är ditt liv.

Inga kommentarer: