tisdag 3 mars 2009

Tre

Jag är trött och borde sova istället för att blogga.

En händelse tidigare i kväll fick mig på ett speciellt humör.
Det går inte att beskriva vilket humör.
Jag kan bara konstatera att det är speciellt.

Jag fick mail av en kvinna.
Hon skriver att hon i dag fått besked,
att hennes lilla nya bebis fått diagnosen Jacobsens syndrom.

Det slungade mig tillbaka till tiden
Tiden som är odefinierbar.
Kris = Chock - Reaktion - Bearbetning - Nyorientering

Teorin stämmer väldigt väl
Läs mer om du är intresserad.

Övergången mellan Bearbetning och Nyorientering.
Det är väl där någonstans jag befinner mig.
Vissa dagar ett steg bakåt och andra dagar två steg fram.
En foxtrot helt enkelt.

Om jag kan ge något stöd till denna familj, på samma sätt som Filips mamma Linda, har kunnat vara för mig. Så är jag nöjd.

Jag är smärtsamt medveten om var de befinner sig mentalt nu och hur de mår.

Jag kan också konstatera, att vi är inte längre där.
Vi har kommit så enormt långt ifrån det otäcka tillståndet.
Vi fungerar, vår familj fungerar, Johanna är glad och nöjd.

Harmoni
Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Min mamma så åt mig och gå in och läsa på din sida!

Men så spännande, jag vill gärna veta mera. Om det är OK för "de andra" så får du gärna maila lite info till mig.

Du skriver att du inte längre är där, inte vi heller, så du är nog mera ett stöd som är "närmare".

Våra bekymmer har börjat om nu, det är dags för Filip att börja skolan, och det är inte det lättaste har jag märkt.
Allt har fungerat bra och nu ska vi helt plötsligt börja om, med nya människor - läskigt.

Nu har vi fått ny medicin till Filip´s mage så nu hoppas vi han ska slippa det besväret.

Kram Linda

Heléne Björklund sa...

Vad är det för medicin ni fått? Vi hörs vidare i mail. /Heléne