fredag 22 juli 2011

Nya ägare sökes!

När den nya servisen flyttade in blev jag tvungen att göra plats i skåpen och passade på att rensa ut lite här och där.

Allt som finns på den här sidan skänker jag till den som vill ha och behöver den här typen av prylar.
Kom och hämta!

Vi börjar med det svåraste, mina absoluta favoritkoppar, det var ett svårt beslut att ta inatt, att göra av med de här underbaringarna. Men i solidaritetens tecken ska de nu få glädja en annan familj.





Bestick, sju av varje...




Matchande tallrikar, tre stora och fyra mindre...







Glasfat med väggar och silvrig underdel, exempelvis till grönsaker eller barnens pärlor...




Plastkanna för dryck...



Oanvända (tror jag) kaffekoppar med fat, benvita med blå kant, tolv stycken...




Formar att göra egen isglass med...






Rostfria muggar med svart handtag i tillhörande förvaringsställ...





Tupperware saftbringare med lock...


Sex stycken Åbro ölglas



Fin sprayflaska till olja för att smörja formar eller spraya salladen eller pastan eller...



Batteridriven pepparkvarn med belysning!




Tio stycken blåa plastburkar



Sempers vällingburk med mått




Två glada muggar!




Plastsked, plastgaffel, rostfri såsslev, kryddmått, lila osthyvel i plast, svart osthyvel i plast, kryddmått, träsked, plasttång, knivslipare, rostfri osthyvel



Thermomugg



Blå kaffekanna



Tallrik, mugg, hakklapp, kniv, sked, gaffel för en liten en...





1 kommentar:

cec sa...

Ljuvliga kaffeservis! Jag har redan en miljon, men vad fina de var!