onsdag 12 mars 2014

Om ni inte känner mitt språk

Idag är det ovanligt många som har läst min blogg.

Förmodligen är det många läsare som inte känner mig, som aldrig hört mig prata, som inte känner mitt sätt och mitt språk.

I de tidiga blogginläggen skriver jag om "den elaka barnläkaren". Det låter kanske som ord från en hård och bitter människa. Jag känner därför behov att förklara just det där.

Barnläkaren som tog hand om oss, som ställde diagnos på nyfödda Johanna och som följde upp oss de första åren är vare sig elak eller dålig. Tvärtom. Det är en fantastiskt bra, pedagogisk och kompetent läkare som vi har den största respekt för. Dessutom är hon en mycket sympatisk och förstående människa.

Men så känns det, just då när en får ett sådant besked
"Det är inte mitt barn det är fel på. Det är dig det är fel på. Du som ger oss detta besked. Dumma dig".

I vår familj är vi verkligen tacksamma för allt stöd vi har fått i fantastiska Blekinge och Sverige.
Jag minns inte att vi träffat på en enda dålig person i alla de olika professioner vi möter via Johanna.

Inga kommentarer: