söndag 7 oktober 2012

Tack!


 Jag flydde 40-årskalas och uppvaktning och fick en sagolik vecka på Kreta!


När vi kom hem till Sverige och Bökmansgatan väntade den första överraskningen, Chrille hade städat huset. Det var det första jag såg och kanske den bästa presenten! Tack!

Mamma hade fyllt kylskåpet och just nu i morse tror jag att det var den presenten jag uppskattade mest. Tack för det!

Plötsligt gled det upp en vit bil intill huset, -Nu kommer Polisen, sa Ludde. 
Min tanke var, vad har vi nu gjort!?

Men det var en stor fin limousin. Helt otrolig. Det kom fram champagne och jag alla mina barn hade gott om plats när vi gled omkring genom min älsklingsstad i denna sagobil. Jag kände mig helt omtumlad och hade ingen aning om vad som var på gång. Vi tog ingenting med oss och hade på oss de kläder som vi reste i tidigt på morgonen så jag tog för givet att vi skulle åka en runda och sen bli hemskjutsade till TV-soffa och hämtpizza. 



Men sagobilen körde inte hem oss, den körde oss till Svarta Led, och fortfarande förstod jag ingenting.



Hela klubbstugan var full med människor jag älskar och jag ville aldrig sluta pussa på dem. Jag pussade alla som kom i min närhet och jag hoppas ingen tog illa upp av det...



Mina fantastiska vänner hade ordnat en överraskningsfest. Det var den bästa presenten jag någonsin fått och jag tror inget kan överträffa detta.

Det var egentligen lite konstigt att jag flydde från mitt fyrtioårsfirande, jag som älskar fester.
Men detta var det ultimata. Inga kostnader, inget maniskt städande, inget bakande, inget jobbigt alls. Det var överraskningar hela kvällen och jag är fortfarande mållös hur fint de hade ordnat allting. Jag dansade hem någon gång i natt eller om det var i morse. Och det svänger fortfarande lite om knäna.




När jag vaknade i morse tänkte jag på att någon annan är säkert och städar den där lokalen nu. Sen somnade jag om...


Mina fantastiska vänner, jag vet inte hur jag har förtjänat er alla.
Hur ska jag någonsin kunna återgälda det här.

Värmen och känslan från igår kommer jag aldrig att glömma och det kommer att lysa upp hösten och vintern för mig.

Tack!


Inga kommentarer: