lördag 28 juli 2012

Vinylfest med Kikki




















Vi var bjudna på vinylfest. Det är flera år sedan jag överlät samtliga mina vinylskivor till min lillebror (som jag hoppas och tror förvaltar dem väl).

I vår ägo finns ändå tre vinylskivor, samtliga Ulf Lundell. Markus tog en av dem, men det vore så förutsägbart och lite tråkigt om vi båda kom med Lundell. Så jag blev glad när jag kom ihåg att min absoluta favoritskiva som barn fanns i två uppsättningar - en hos mamma och en hos pappa. Och pappa hade naturligtvis min älskade Kikkiskiva kvar.

Jag köpte den på ICA Fyren efter att vi (Pappa) vunnit 25 kronor av Korpens Ryssbergsrunda. Då köpte jag alltså en likadan skiva som jag hade i mitt andra hem. Så att jag ständigt kunde lyssna.

Åh vad jag önskade mig en sådan grön blank jacka som Kikki har på omslaget, nu har jag via Twitter fått veta av Kikki att hon endast fick låna den när det begav sig. Men att många har frågat efter den.

Den tog jag med mig till vinylfesten!




Vi hade en riktigt fin kväll med gamla vinylskivor på en balkong med havet nedanför.
































































































...och jag var inte ensam om att ha med mig Kikki.
























Tack för en mycket trevlig fest!





Inga kommentarer: