fredag 9 december 2011

Jag drömmer...

Om någon undrar vad jag önskar mig i julklapp så finns önskelistan här:

1.
En 30-tals inspirerad silkes-chiffong klänning av Jonathan Saunders.




Den är ganska dyr - typ femtontusen, men jag drömmer om att jag är mycket rik, mycket smal och att jag blir bjuden på många tjusiga galapremiärer.

Och då, i den drömmen, har jag behov av en mycket tjusig och exklusiv klänning.


Men i min mycket rika och smala drömvärld springer jag ju inte på galapremiärer hela tiden. Så jag behöver några vardagsklänningar också.




2. Denna 40-talsinspirerade crepeklänning av Jonathan Saunders är inte riktigt lika dyr -typ tiotusenfemhundra.

Den tänker jag ha när jag träffar mina lika rika väninnor om eftermiddagarna på något tjusigt café.







3. Denna tjusiga klänning i silkes-chiffon med höstlöv av Marc Jacobs kan man få för strax under åttatusen.

Den tror jag skulle passa bra när jag ska leka med barnen. Den har ju vidd i kjolen så det blir enkelt att böja sig ned för att lyfta upp Johanna, sparka lite boll eller vad vi nu ska hitta på. Jag tror också den passar utmärkt att gå på bio med.








4. Och sist men absolut inte minst. Den här vansinnigt snygga stretch-ylle-zigzag-klänningen från Missoni´s. För knappt fjortontusen kan den bli min.

Och den kommer jag att synas mycket i, det blir min vardagsklänning som jag har när jag springer in på Konsum för att köpa olivolja och våtservetter eller så...







Men helst av allt vill jag ha ettan. Vi kan väl börja med det.



Eller om någon bloggläsare skulle ha en makalöst fin och tjusig klänning som nästan inte kostar någonting och med fördel är grön. Då är jag intresserad.

Inga kommentarer: