måndag 25 april 2011

Spår av Johanna

Det har varit påsk och jag har haft fyra "lediga" dagar.

Jag har gjort den sämsta prioriteringen någonsin. Tror jag.

Det fanns en gigantisk smutstvätt som väntat länge på mig.
Som alla vet så är det ingen konst att tvätta.
Men sen kommer det lite arbete efter tvätt, som att vika, stryka, mangla...

Min dåliga prioritering gjorde att jag tillbringade två dagar i en mörk och fuktig(?) tvättstuga.
När alla(?) andra var ute i solen och gjorde fint i trädgårdarna eller var på picknick med familjen.

Men jag klagar inte så högljutt ändå. Alla barnen har varit hemma.
Och det känns som ett litet mirakel varje gång

En och annan kopp kaffe på yttertrappan har jag faktiskt också hunnit med.

Och jag har inte tagit ett endaste bloss på en cigarett, trots att det är säsong, minst sagt, för det.

Och Johanna hon drar omkring i huset, kasandes på sin rumpa, och sliter och drar i allting som kommer i hennes väg.




Inga kommentarer: