fredag 4 september 2009

Tack Sverige

M och Johanna kom hem från habiliteringen.

Vagnen är från Otto Bock

Johanna sitter väldigt bra i den och jag är enormt tacksam för att hon slipper kasa runt i vår röda fina Brio Happy där hon ligger som en påse potatis.

Otto Bock ser avancerad och dyr ut.
Jag vet inte om jag gillar den än.

Och alla ni som möter oss:
Ni förstår väl att jag inte hade valt en skrikande organge signalfärg om jag själv hade valt.

Men nu väljer jag istället att vara tacksam för att vi får de hjälpmedel som Johanna behöver.

Tack Sverige för att vi finansierar vår välfärd via skatter och inte via den egna plånboken!

1 kommentar:

Elin sa...

Den såg ju ändå ganska snygg ut. Och den ser ju helt klart ut att passa.

Jag har också det där problemet, eller inte jag, Molls har. Hon glider liksom ur vagnen, åker längre och längre ned. Hade hon inte selen skulle hon ligga på marken på 5 sekunder.

Molls är så pytteliten bara. Vi får vänta med den där vagnen tror jag.

Sitter hon nu, Johanna? Ser så stadig ut på bilden.