tisdag 29 april 2014

Dags igen för operation

Det händer mycket. Men uppdateringarna här på bloggen är få.

Här kommer i alla fall en kort hälsning från oss!




Johanna har lärt sig många nya saker. Med lite hjälp (och fantasi) kan hon räkna sina fingrar till fem!

Det är Pippi Långstrump som är favorit TV för tillfället och det är fortfarande välling som gäller...

Vi diskuterar med förskolan och särskolan hur hennes skolstart i augusti ska bli. Tankarna snurrar men hur det än blir så kommer det bli bra. Vi är ängsliga. Men hon gillar nya människor, nya miljöer och nya utmaningar. Och hon behöver stimulansen. Och alla vuxna som finns runtomkring henne är angelägna om att det ska bli bra.

Det går fortsatt bra på Björnlyckans korttidsboende. Hon verkar stortrivas och det har gett hela familjen nödvändig energi. Den behövs!

Nu kommer solen och ännu en skön vår och sommar. Jag har redan börjat irritera mig på att jag inte enkelt kan gå ut och sätta mig en stund i solen. Det går inte att ta med Johanna ut och det går inte att lämna henne inne. Och jag har redan börjat oroa mig lite grann för hur sommaren ska bli. Förra året var en pärs.

Hennes humör är... starkt.

Imorgon, onsdag, ska hon opereras. Båda ögonen ska stramas till. Hennes hud sluter inte tätt kring ögat så det kommer lätt in skräp och hennes ögon blir irriterade. Igår var vi på undersökning och information om operationen som ska ske under narkos. Det är tufft att lyssna på läkare som ingående berättar vad de ska göra med knivar och min dotter. Men jag antar det är nödvändigt.

Jag lovar att uppdatera om operationen och återhämtningen!


Inga kommentarer: