tisdag 22 maj 2012

Familjekväll på förskolan


Johannas förskoleavdelning ordnade familjekväll i bästa härliga kvällsutevädret!

Vi föräldrar fick bygga och konstruera broar (som barnen projektarbetat med under en tid). Min grupp blev en tjejgrupp - vi var väldigt kreativa!




















Johanna tyckte nog det var konstigt att jag var där, och att det inte var riktigt som vanligt. Hon försökte hela tiden krypa ifrån mig, titta argt på mig och knuffa bort mig.

Här flydde hon ifrån mig och satte sig hos några kompisar under ett tak. Det var så fint att se, på avstånd, hur de tog emot henne hjälpte henne tillrätta och släppte in henne i gemenskapen.




















När vi var ute och lekte lekar skrek Johanna hela tiden, oavbrutet. Hon ville gunga. Till slut fick hon som hon ville - dessutom tillsammans med kompisar, då skrattade hon istället tills hon tappade andan.


Kolla här mamma vilka roliga grejer vi har på Kanehall!




















Inga kommentarer: