söndag 1 november 2009

Innan helgen är över

Den här lilla fröken försöker göra sin mamma galen.



Jag hade bestämt mig.
Den här helgen ska ungen äta något annat än välling.

Vi har provat med gröt, nyponsoppa, yoggi, glass, puré...

Nu är det söndag kväll och om jag skulle vinna över henne fanns inte mycket tid kvar av helgen.

Jag provade med brun sås och gele (jag åt kålpudding), hon höll bara munnen öppen och lät allting rinna ut.

Då provade jag med chokladpudding. Samma sak. Dessutom skrattade hon.

DÅ tog jag till det desperata tricket, jag använde mina fingrar.
Ner med pekfingern i chokladpudding och in i Johannas mun.

Slurp Slurp...




Det var gott och kul tycker Johanna.

Ni ska veta att den här mamman tycker INTE om kladd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänd på det!
Gläd dej över att hon dricker välling och gillar det.
Gläd dej över att hon gillar en viss nappflaska.
Gläd dej över att hon är envis.
Gläds åt hennes starka vilja!
Hon berättar ju för dej vad hon vill och vad hon rakt inte vill.
Vänta med förändringsförsök.
Har ni kollat så hon inte har blåskatarr om urinen luktar?
Puss Maria

Heléne Björklund sa...

Tack för det positiva!